Öluff i Grekland del 2

Vi fortsätter reseberättelsen:

Torsdagen (2.8) var en chilldag efter allt resande. Vi var nog alla ganska slitna så vi gick till beachen nära oss och solade och badade. Vi bodde alltså som jag tidigare nämnde "på landet" i byn Perivolos. Det var ganska lugnt där och betydligt mindre folk än i de större byarna. Riktigt skönt faktiskit att slippa den värsta kaosen.

Efter Kroatien måste jag nog dock säga att jag var besviken över varttnet. Visst var vattnet varmt och ganska klart i Grekland, men inte i närheten på lika intressant och fint. Fanns bara några enstaka fiskar att på. Men men, det var skönt att ligga på stranden och sippra på en drink i värmen. På eftermiddagen tog vi lunch vid en strandrestaurang (fanns många förstås som på alla turistställen). På kvällen blev det poolchill. Riktigt najs pool hade vi och solstolarna var ytterst sköna.

Ett system som enligt mig funkar ganska bra på semester är varannan dag chill, varannan dag utflykt. Så därför blev fredagen en utflyktsdag. Efter frukosten blev det buss först till Fira (huvudstaden på ön). Alltså herregud att ta buss på Santorini. En sak man ska ha då är :TID. Vi väntade nog timtals på bussen under de få dagarna och få bussturerna vi tog på ön. Dessutom var bussarna fullsmockade och vi fick ofta stå. Så nej, rekommenderar inte kollektivtrafik på Santorini.

I Fira gick vi runt i gränderna och åt Pita gyros. En massa folk förstås. Vi behövde inte vara där så länge innan vi tog nästa buss till Oia som är känt för stället där alla Santorinibilder kommer från. Så såklart gick vi också runt och tog fina bilder och sedan ner till en bay och badade. På vägen upp var det supermånga trappsteg och väldigt svettigt. Vissa idiot turister (jepp idioter är vad jag tycker att de är) tog stackars åsnor upp för den långa och branta stentrappan. Jag är av den åsikten att orkar man inte upp så ska man nog minsann inte gå ner heller.

Vi kom oss i alla fall upp och då satte vi oss på en taverna och åt Oiapasta med en vy över havet. Där efter blev det en drink på ett ställe som serverade världens dyraste drinkar (Tror Pias helt vanliga drink kostade 15€). Den största sevärdheten på Santorini är att se solnedgången i Oia. Så såklart såg vi den också. Med 1000-tals andra turister. Visst helt fin, men inte så speciell. Lika fin på skären tycker jag. Men när man en gång är där kan man ju lika bra se den.

Den 4.8, alltså lördagen, blev ännu en "vänta-150 miljoner-år-på-bussen"-dag. Vi for till Akrotiri för att besöka de olika stränderna red beach, white beach och black beach. Men som det mesta på ön var det en riktig turistfälla. Vi tog en överfull taxibåt till white beach, simmade där en stund innan vi tog taxibåten tillbaka. Eftersom det var så omständigt att ta taxibåten så skippade resten av stränderna, för vi såg ju dem ändå från båten. Vid hamnen passade vi på att äta en faktiskt billig måltid (surprise there!!). Bussfärden hem blev smått dramatisk. En arrogant asiatisk turist blev sur för att han inte fick gå på bussen då han hade blöta kläder så han kastade en drickaflaska på chauffören. Man förstår nog varför lokalbefolkningen är så trötta på turisterna.

På kvällen blev det pool, vin, tsatziki, bröd, feta, choko och kortspel. Gud vad gott det är med tsatziki och fetaost, skulle kunna leva på det.

Sista dagen i Santorini bestämde vi oss för att gå till Perissa och chilla på beachen där. Vi strosade runt i Perissa, shoppade souvenirer innan vi gick hem och tog en tidig natt.

Som ni kanske kan läsa mellan raderna blev jag inte riktigt försälskad i Santorini. Visst är det fint med de små kullerstensgatorna, men alldeles för turistigt, överprissatt och överskattat. Lär nog inte bli det första stället jag återvänder till.

14.08.2018 kl. 19:29

Öluff i Grekland del 1

Oj oj var ska jag börja det här inlägget?! Vi har nu kommit hem från resan och jag tänkte ta och sammanfatta den, ge lite öluffs-tips samt berätta vad hela kalaset gick på.

Vi var på resande fot 31.7 - 10.8 och bestämde oss för rutten Aten - Santorini - Ios - Aten. Det här för att få en fin mix av storstad, chill och fest.

Eftersom vi reste i högsäsong hade vi bokat allt väsentligt i förtid, alltså boende på alla ställen samt alla färjor. Det är nog något jag rekommenderar att man gör om man reser i högsäsong, för redan när vi bokade under sommaren så fanns det väldigt lite boende i vettig prisklass kvar och det stod också att färjorna kan bli fullbokade. Dessutom bokade vi tågen till och från Hfors flygfält också.

Så let's start själva reseberättelsen då!

Vi tog alltså tåget Vasa-Hfors flygfält eftersom det är så smidigt. Jag blev som vanligt stickprovstestad på droger i min väska och Pias tandkräm blev beslagtagen, annars skedde inget nämnvärt. Vi chillade en stund på flygfältet och flög sedan till Aten enligt utsatt tid. Vi kom fram mitt i natten i Aten (ca kl 3) så vi tänkte att det är bäst att ta taxi. Vi försökte hitta en taxi för 5 personer, men det var not possible, så vi fick dela upp oss. Det är nog en taxifärd jag sent kommer glömma. Vi gav adressen till vårt hostell åt taxichaffisen men tydligen visste han inte var det låg för han började säga "number, number" hela tiden. Behöver väl inte säga att han typ inte kunde alls engelska utan pratade grekiska med oss. Men till sist förstod vi att han ville ha telefonnumret till hostellet. Tog typ skitlänge innan vi lyckades leta upp det. Och när vi gjort det räckte han plötsligt sin stenålderstelefon åt mig och sa något på grekiska. Jag skulle då alltså slå in numret eftersom an var busy med att köra 160 på 80 väg. Han ringde hostelltypen och babblade en stund innnan jag plötsligt fick luren och skulle tala med honom. Hörde knappt vad han sa, förutom att de hade bytt rum åt oss och att vi skulle bo ca 200 meter från hostellet. Kändes ju minst sagt skumt. Men men efter ett x-antal telefonsamtal mellan taxigubben och hostellet kom vi fram till en väg och taxigubben väntade med oss tills hostelltypen och resten av gänget (som inte alls hade haft problem att hitta, så kanske taxigubbarna borde lära sig kommunicera med varandra förslagsvis?!) mötte upp oss och vi gick till vårt rum. Själva området var lite slummigt i nattmörkret men rummet var helt okej och vi fick iallafall sova några timmar innan det var dags för uppstigining.

På onsdagen, den 1.8, var det turistande i Aten på schemat före färjeavfärd mot Santorini. Vi började med att gå till hostellet med våra väskor (smart drag, inte kul att släpa på i 30 grader) och sedan tog vi frukost på ett lokalt café. Efter att ha kommit till liv igen blev det en promenad mot det obligatoriska Akropolis. Vi gick så långt man kunde komma innan man måste köpa biljett, men eftersom det var hundratals meter långa köer och proppat med folk på själva Akropolis så bestämde vi oss för att det räckte att se templen på avstånd. Istället gick vi till Agoran och Hefaistostemplet (det bäst bevarade templet i Aten) där det var betydligt mindre folk och hälften billigare. Sedan blev det resans första gyrosmåltid i Plakaområdet, som är enligt google ett av de mysigaste och finaste områdena i Aten.

Till hamnen tog vi oss med metro från centrum och det gick väldigt smidigt. Var lite nervös vid hamnen då vi skulle ta ut biljetterna eftersom vi hade bokat allt på förhand och man vill ju inte bli lurad heller. Men vi fick vår biljett utan vidare instruktioner (biljettanten sa seriöst inte ett ord fast jag frågade frågor) och hittade rätt båt. Båten var verkligen över förväntan. Lika stor som typ Wasaline kanske och superfräsch. Vi satte oss utomhus och spenderade timmarna med att spela kort och chilla. Vi kom fram till Santorini runt 2 på natten och då hade vi färdigt beställt skjuts från hotellet vilket var väldigt praktiskt då hotellet låg ganska avsides.

Det tog alltså lite mer än 8 timmar att ta sig från Aten till Santorini så det var ju nog helt överkomligt, men skulle nog kanske rekommendera att välja öar lite närmare om man blir lätt sjösjuk.

12.08.2018 kl. 18:32

Rockoff 2018

Hejsan svejsan,

Nu är jag hemkommen från Åland sen några dagar. Det har varit två års paus med Rockoff nu, men känns jäkligt kul att ha fått fortsätta traditionen igen! Tänk att jag nu har varit på Rockoff 7 år, det är nästan så man känner sig gammal.

Vi for iaf iväg i söndags med Idas röda fara och övernattade en natt hos Linni för att slippa stiga upp mitt i natten och ta morgonfärjan.

Efter några timmars båtfärd var vi äntligen framme på kära Åland. Vädret visade sig från sin bästa sida med strålande sol och hetta varje dag. Vi lyxade till det detta år och bodde på hotell, samma hotell som Ida jobbat på så vi fick till och med rabatt.

Traditionsenligt förfestade vi nästan alla kvällar på Gröna Udden med gamla Rockoffpolare och efter Rockoffandet om kvällarna hann vi till både Arken och Dinos.

Förutom att festa till det hann vi också med en utflyktsdag till Batteriberget i Kungsö och gå en vandringsled där, Uffe på berget samt ta ett dopp nära Klosterviken. Lite solande på Gröna Udden och vid hotellpoolen hann vi till och med med.

Vi var på Rockoff 3 dagar, måndag till onsdag, och min favoritdag var nog tisdag för då var jag mest taggad och hade bäst feelis. Årets kändisbild (vi har alltid som mål att få en kändisbild per år) blev med Krista Sigfrieds som vi kirrade redan första kvällen.

Artisterna vi hann se under dessa dagar var: Samir och Victor, Sabina Ddumba, Miss Li, Hov1, Mendez, Kapten Röd och Joakim Lundell. Mina favoriter av dessa var nog nr 1, 4 och 6. Mest för feelisen och såklart för att jag kunde mest av deras låtar.

Nu håller jag som bäst på att packa resväskan igen eftersom vi snart sticker iväg på öluff till Grekland. Hoppas bara dom hunnit släcka bränderna i Aten innan vi kommer dit.

29.07.2018 kl. 17:31

Ledigheten fortsätter

Nu börjar jag vara färdigpackad för ett efterlängtat Ålandsäventyr så jag tänkte slänga in ett inlägg här nu före jag beger mig av några dagar.

Värmeböljan fortsätter (ja jag vet att ni vet det, men om 60 år då jag försöker minnas när det var varmt sist måste jag ju hitta dokumentation någonstans).

I måndags blev det först solning på Sandö och sedan begav vi oss av med Jeanette och Tommy för att åka ring. Alltså åka på ring efter båt då. Skitroligt och väldigt svalkande. Fastän vattnet nu är ca 25 grader.

På tisdagen blev det Strampenmiddag och spontan utgång till Ollis med Victoria. Trots att jag var nykter och körde hem orkade jag vara ute till 3, this girl still has it in her.

Onsdagen blev en villadag då jag först hjälpte till med serveringen på Börkholmanfesten och sedan kom Obba ut och vi tog en chillkväll. Jag var faktiskt och doppade mig tre gånger trots att vi bara hade 14 grader i vårt vatten.

Resten av veckan bestod av Sound of Music musikal på Korholms teater vid Båskasvallen, Lasse Stefanz i Åminne med traditionsenlig förfest på Bjerga och slutligen inflyttningsfest i Vasa.

Nu när jag skriver det här märker jag att jag typ har konstant program och man skulle tro att det blir stressigt, men det blir det faktiskt inte. Jag njuter till fullo av att få göra saker och blir betydligt mer stressad av att inte göra något och känna att man "slösar bort" sommaren.

(Bilderna är tagna med Stinas nya dundertelefon, gissa vem som kommer få vara fotograf hädanefter...)

22.07.2018 kl. 12:51

Soliga dagar och dans

Oj oj oj vilken jäkla underbar sommar det här är. Tror jag seriöst aldrig har varit med om ett sånt här fantastiskt väder, och att man dessutom är ledig gör ju det hela bara helt underbart.

Den här senaste veckan har även den varit fullspäckad som vanligt. Hinner göra så himla mycket roligt den här sommaren att min feelis är typ på topp konstant.

I tisdags blev det första natten på nölaxvillan för iår. Det är svårt att hinna med alla villor och villaliv när det sker så mycket på land, men brukar nu försöka mitt bästa. Kanske med åren när man blir äldre och energilösare (svårt att se det ever ske men jaja en tanke) blir det lättare att bara sitta på villan och inte göra något. Men på villan spelade vi olika utespel, simmade och for på en geocatching tur.

På onsdagen for vi till vår favvo frisbeegolfbana, nämligen Solfs, och kastade på kvällen, Det gick helt superbra denna gång och jag förbättrade mitt kastrekord med typ 10 kast. Borde köpa lite bättre frisbeesar istället för mina nybörjarversioner som jag har nu.

På torsdagen blev det en ganska spontan utfärd till Maxmo för att hälsa på Sara. De har köpt egna kajaker och jag bjöd in mig på en liten kajakutflykt. Det var andra gången i livet jag paddlade, sist skedde det för 8 år sen, men det gick riktigt bra. Turen blev inte så liten heller utan vi var ute i ca 4 timmar inklusive en hamburgerpaus på Olivias. När vi var längst bort och hade nått vårt mål öppnade himlen sig och det bara öste ner så det blev lite extra äventyr att paddla i ösregn och bland döda gäddor. Japp, vi såg en död gädda i viken där vi pausade lite. Det var skitäckligt där den flöt och jag var 100 % på att jag skulle råka falla i då med huvudet rätt på gäddan. Men jag klarade mig. Kul var det och superfridfullt när det var helt spegelblankt på vattnet, ja före det öste ner då alltså.

I fredags var det dags för en av sommarens höjdpunkter, nämligen Staysman & Lazz samt 2 blyga läppar i Åminne. Och kvällen blev precis lika bra som jag tänkt. Vi förfestade hos Jeanette och Tommy och sedan begav vi oss av till Åminne. Jag lyckades stå längst fram på båda artisterna och feelisen var helt sjukt bra. En lyckad kväll och bra uppladdning för traditionella Lasse Stefanz denna helg.

Och så är vi framme vid gårdagen. Den började på bästa sätt med brunch på Crikas med brydzen. Brunchen var sjukt god och rekommenderas verkligen. Jag kommer definitivt åka dit igen.

På kvällen samlades vi hela gänget vid tropiclandia och spelade volleyboll hela kvällen lång. Efteråt blev det en simtur och vattnet var helt sjukt varmt. Vet inte när jag skulle ha simmat i ett finländskt vatten som är sådär varmt? Nådde nästan upp till kroatiennivå på värmegraden. På klarhetsgraden i vattnet not so much.

16.07.2018 kl. 12:26

Ollisöverdos och tältutflykt

Den här senaste veckan har varit ganska hektisk med mycket olika program, exakt som jag vill ha det.

Jag och Obba har bland annat firat vår 4 (!!) års dag. Det gjorde vi genom att äta en riktig kara-måltid och sedan åka ut och meta. Tänka sig att vi redan varit tillsammans i 4 år, det är ju nog en ganska så lång tid det ändå!

Vi har också äntligen fått bokat alla etapper för Greklandsresan med brydsen. Det är ju lite extra planering som gäller då man ska resa under högsäsong, och vi tyckte att det vore bäst att boka boende och färjor på förhand istället för då vi kommer dit. Annat gjorde vi då vi interrailade, men det var ju i maj så då visste man åtminstone att det finns plats på ställen.

Vad mer har jag hunnit med? Bjöd in några kompisar från jobbet till Solf på vinkväll en kväll, solat varje möjlig minut och tog en ganska spontan Ollistisdag. Kanske min andra ollistisdag i livet, men jag tycker man ska passa på att festa till det lite när man ändå har semester. Och riktigt kul var det! På fredagen blev det också utgång, för då hade vi vår traditionell brygg-förfest innan vi begav oss av till baren. Även denna gång Ollis. Jag fick t.o.m gå upp och snurra på deras spin-the-wheel så mitt liv är komplett. Nånej, skämtåsido, men nu känner jag att min Ollisdos börjar vara rågad för en tid framöver. Har besökt det typ lika många gånger den här sommaren som jag har sammanlagt på 3 år.

Resten av helgen spenderades i Malax och på Börkholman i chillandets tecken, men igår fick jag med Obba på ett litet äventyr. Vi tog vårt pick och pack, satte oss i båten och for ut till en random obosatt ö. Där slog vi upp vårt tält och bestämde oss för att leva lite tältliv för en kväll. Vi grillade mat, avnjöt ett glas vin i solnedgången, promenerade runt ön och metade (fick 4 spiggar, WOHO). Natten spenderades i tält under bar himmel och det var så himla mysigt. Jag älskar verkligen såna här småäventyr som man kan hitta på när som helst och inte behöver planera destuvidare. Tyvärr hade ju Obba jobb idag (wait what, vad var jobb nu igen?) så det blev väckning kl 5 för oss. Men väldigt fint att åka hem i soluppgången och helt vindstilla vatten.

10.07.2018 kl. 06:51

Finbesök från Åbo

Nu går jag in på semestervecka nummer två och jag kan inte annat säga än att det här med semester passar mig ypperligt. Hur klarade jag av att jobba hela förra sommaren?

Förra veckan var vädret lite varierande men vi hann nu med volleyboll, årets första Farosbesök och så fick jag mig fixat en ny frilla. Testade på frissan här i Solf och jag blev riktigt nöjd. Orkade inte fundera ut några större föränrdringar med håret utan ville främst ha lite uppiffning.

På fredagen fick jag ett högst efterlängtat besök. Då brummade nämligen mina Åbovänner upp hit och kom på weekend till Solf. De kom ganska sent på fredagen så då blev det vinkväll och catching up för hela slanten. På lördagen började vi med guidad rundtur i Solf (jag som den ytterst duktiga guiden då så klart) och sedan for vi till Åminne för att spela minigolf och sedan äta en ganska tidig middag.

Vi hade inte riktigt planerat hur vi ville göra på kvällen så vi bestämde oss för att dricka skumpa på terassen och sedan go with the flow. Så många skratt, några glas och lite spel senare joinade Pia oss och det blev en spontan Olliskväll. Det belv en väldigt rolig kväll och på söndagen när de åkte iväg saknade jag dem redan.

Det är ju så bäst med såna vänner som man inte träffar på flera månader och sedan när man ses är det ändå som att man skulle ha setts igår.

02.07.2018 kl. 11:08

Sommarkvällar, midsommar osv

Hejsan på er,

Jag känner att jag har en hel del att ta igen här i mitt skrivande. Fastän jag nu atm är ledig (hallelujah 7 veckors ledighet in my heart) så har jag som lite svårt att komma mig för att blogga. Men men.

Förra helgen så blev det en ganska sådär passligt spontan utgång. Det var latinokväll på Teatro och det var skitkul att få dansa till den musiken. Men för att göra vår icke-latinovänliga vän Pia nöjd avslutade vi ändå Teatrokvällen efter några timmar och begav oss till Ollis. Blev summa summarum en skitrolig kväll som höll på långt in på småtimmarna så som fester bör på sommaren.

Dagen efter var det Heidis examensfest som gällde och förvånansvärt nog var jag riktigt pigg. Vi var hos Heidi ända tills de begav sig vidare till Teatro, för jag kände att två dagar Teatro i rad är too much.

(testade lite blått hår för en kväll, det blev bättre än väntat)

I övrigt har mina dagar gått ut på att sola, läsa och spela beach volley. Det är som det ultimata livet.

Midsommaren var för mig en väldigt bra midsommar. Bästa sättet att beskriva den är nog avslappnad och lättsam. Vi for ut till villan på torsdagen och på fredagen begav vi oss på fest till Nämpnäs paviljongen med Obbas kompisar i stormen. Där åts det och lektes och jag och Obba fick till och med dansa lite bugg.

På lördagen var det istället vi som stod värdar för kvällen och våra vänner kom dit. Vi grillade gott, spelade spel, bastade och badade långt in på småtimmarna även denna gång. Så skönt.

Nu är jag tillbaka hemma i Solf och lever semesterlivet till fullo. Ska försöka uppdatera lite oftare eftersom det också är betydligt lättare för mitt minne.

26.06.2018 kl. 14:12

Croatia in my heart

Natten till lördagen landade vi i Vasa efter vår enveckas Kroatienresa som jag nu ska berätta om. Kan ju börja med att säga så här; resan var helt F.A.N.T.A.S.T.I.S.K. Tror att detta är min hittills mest avslappnande och härliga södernresa som jag varit på. 100 % stressfritt, fantastiskt väder (30+ varje dag), klarblått och varmt vatten samt vackra vyer. Vad mer kan önskas liksom?

Vi  hade alltså för några månader sedan bokat denna resa. Flyget skillt och boendet via airbnb. Blev direkt förälskad i boendet, men eftersom jag aldrig bokat via airbnb förr var det ju ändå lite extraspännande att se vart vi hamnade.

Vi for alltså iväg redan den 31.5 eftersom flyget for 5 på natten från helsingfors, så vi vilade på flygplatsen några timmar när vi kom dit. Kändes väldigt onödigt att boka hotell när man ändå var tvungen att stiga upp mitt i natten så det här var en ganska passlig lösning.

Flygningen gick bra, inga förseningar och från flygfältet tog vi bussen in till Split där vi letade upp varifrån färjan som skulle ta oss till vår lilla ö Solta. Efter en 50 minuters båtfärd var vi framme vid Rogac, hamnbyn och även byn vi skulle bo i. Vårt hus var några hundra meter från hamnen och värdparet mötte upp oss och visade oss runt. Supertrevliga och hjälpsamma. Det var ett stort hus med pool precis brevid havet, där paret bodde på nedrevåningen och på övre våningen fanns 3 längeheter varav en var vår.

Vi bytte och och begav oss till en strand där vi solade, badade och snorklade. Sedan belv det middag på en lokal taverna och därefter en tiiiiidig kväll efter en natt utan sömn.

Resten av dagarna gick ut på att utforska ön, besöka Split och så klart bara sola och dyka och kolla på fiskarna. Vattnet var i princip genomskinligt och runt 25 grader så vi bodde nästan i vattnet.

Vi tog bussen några dagar (ja det fanns faktiskt en buss fast ön var 17 km lång) åt båda hållen på ön och solade på lite olika ställen. Solta är en ganska oupptäckt ö för turister och det var superskönt. Trots hettan och bergen tog vi oss också en promenad upp för bergen till grannbyn en kväll.

En dag blev det heldag i Split. Vi gick runt i gamla stan, som är uppbygd runt Diocletianus palats. Det var jättemysigt. Vi gick också upp till en park, Marjan, för att njuta av utsikten. Kändes som att man fick se det mesta man behövde faktiskt på en effektiv dag i Split och jag njöt nog ändå mera på vår ö där vi fick sola i våra egna små vikar och plattformar.

Våra hostar var vänliga och kom med färska körsbär och bakelser åt oss, och en dag bjöd de oss också på lunch. Den bestod av nyfångad fisk som lokala fiskarna hade fångat och det var nog min favoritmåltid under resan. Överlag var jag inte så imponerad av den kroatiska maten på resturangerna, trots att prisklassen var hög på restaurangerna.

Summa summarum kan man nog säga att vi hade en riktigt perfekt resa. Allt gick som planerat och Kroatien är definitiv ett land som jag kommer åka till igen, no doubt!

11.06.2018 kl. 19:45

Jannes Saloon och Karperö

Dags för en liten lägesuppdatering då igen. Jag har haft många roliga festligheter nu tycker jag efter att ha haft en ganska lång paus här före. I fredags var det en kort jobbdag eftersom vi hade vår vårdag. Fast egentligen skulle man nog kunna kalla den sommardag då det var så varmt. Vi började dagen med några timmars skolning och sedan efter lunch bar det av till Jannes Saloon. Jag har faktiskt många gånger tänkt att det vore kul att testa åka dit så för mig passade det ypperligt att vi hade vårdagen där. Det tog ca 30 min med båt (vi åkte med den båten som även kryssar där mellan på sommaren) och väl framme blev det team building lekar och sedan korvgrillning. Därefter badade vi badtunna och jag tog årets första simtur. Två gånger var jag dessutom i och simmade. Och det var inte ens så farligt kallt. Badtunnan dom hade var väldigt nice och själva området vore skitnajs att hyra själv med ett gäng.

Efter att vi tunnat blev det middag och mot tiotiden var det avfärd mot Vasa. Jag fick övertalade ett ganska stort gäng till ollis så vi begav oss dit på throwback och sjöng oss hesa. En skitrolig kväll.

På lördagen efter var jag inte ens så farligt trött så jag och obba begav oss till Nämpnäs och därifrån med båt till Börkholman. Så var även årets första villahelg avcheckad, och jag tror jag kommer hänga där kanske lite mera denna sommar då jag har lite ledigt.

I måndags var jag på skolning i Helsingfors hela dagen och igår tog jag och Ida vår traditionella födelsedagscykling. Detta år var föll lotten på Karperö-runt. Vi startade i stan, cyklade till Carpella där vi hade picknick, och därefter cyklade vi runt Karperö fjärden och tillbaka in till stan. Det blev sammanlagt ca 30 km, så lite kortare än vanligt men riktigt tillräckligt. Min kondition är urusel och det blåste himla motvind på vägen hem. Dessutom inser man inte när man kör bil hur sjukt mycket backar det finns mellan botniahallen och vasa. Ett enda hav av uppförbackar. Den som sa att Österbotten är platt har nog aldrig cyklat där kan jag meddela!

30.05.2018 kl. 21:06

Hej på er,

Mitt namn är Louise och jag är 25-årig äventyrslysten och glad tjej. Denna blogg handlar om mitt liv. Allt mellan himmel och jord. Kommer från lilla Malax, har studerat i Åbo, jobbar i Vasa och är numera bosatt i mysiga Solf. Älskar att pröva på nya saker, resa och god mat. Enjoy.